OFFICE ASSISTANT / ASSISTANT(E) DE BUREAU
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Location: Montreal, QC, Canada
Job Code: 752
# of openings: 1
DESCRIPTION
JAM Industries, Making the world sound better, one brand at a time! Do these words sound like music to your ears?
Choosing JAM Industries, means joining the largest distributor of consumer electronic goods, pro-audio equipment and musical instruments in the WORLD. Since 1972, our love of music has driven us towards continuous innovation which has allowed us to stay true to our mission of delivering ONLY the best customer service!
Come JAM with us… we not only work hard but play just as hard. Want to take your career to the next level? Click here to view all of our current openings! http://jamindustries.com/careers/
Ready to join our team? Here is why we are one big, happy JAMily…
We got your health in check – we offer a wide range of competitive group benefits such Health & Dental, Vision, Life, Critical Illness, Short and Long-Term Disability as well as a generous wellness incentive and an Employee Assistance Program
We value work life balance and offer a causal and fun environment
Lively social calendar…there’s always something for everyone!!
Our onsite subsidized cafeteria caters to the foodie in each of us. Plenty of healthy (and not so healthy choices)
Generous employee discount on all of our cool gear
Convenient location with access to free parking
On-going learning opportunities
Not to mention the opportunity to work with a highly talented, winning team!
Office Assistant – Purchasing
Are you highly organized and willing to learn? Excel in a fast-paced environment, can easily shift from providing operational support to our Purchasing Manager, to working with numbers and juggling various projects? this is the perfect opportunity for you! The Assistant to Purchasing is a position ideal for someone looking for a start in their career and willing to learn in a growing organization!
What you will do:
The Junior Purchasing Assistant provides operational support to the Senior Purchaser who interacts with suppliers around the world. You will also be responsible for helping customers or our sales reps as needed.
As part of our supply chain, you will be responsible for:
Assisting the Purchasing Manager with the day to day
Assist in purchase order creation, tracking, open to buy reporting
Support in the forecast preparation
Data Entry
Occasional Customer Service; resolving problems over the phone and by e-mail.
Perform other support duties, as assigned
What we are looking for:
Proficiency with Microsoft Office applications, Intermediate level Excel;
Accuracy and comfort working with numbers;
Excellent communications skills (written/verbal) and interpersonal skills;
Demonstrated organizational ability and follow-through;
Demonstrated ability to work in a fast paced, dynamic environment;
Demonstrated ability to work harmoniously in a team as well as autonomously;
Openness to assist with unrelated projects (e.g. marketing, social media, trade shows, etc.)
Strong attention to detail
Bilingual.
Assets:
1-2+ years of relevant work experience in a Purchasing or similar position;
CSR experience where you handled specific accounts or outside sales reps.
Experience with music, recording, Pro Audio, etc.
While we appreciate your interest, please note that only qualified candidates will be contacted.
Les Industries JAM, faire que le monde sonne mieux, une marque à la fois! Est-ce que ces mots résonnent comme de la musique à vos oreilles? Êtes-vous prêt l’entendre, le voir, le vivre et à JAMmer?
Choisir les Industries JAM veut dire se joindre au plus important distributeur de matériel électronique grand public, d’appareillage de sonorisation professionnelle et d’instruments de musique AU MONDE. Depuis 1972, notre amour de la musique nous a mené vers de l’innovation constante, ce qui nous a permis de demeurer fidèle à notre mission première qui est de n’offrir UNIQUEMENT que le meilleur service à la clientèle!
Joignez-vous à JAM … nous ne travaillons pas seulement avec acharnement mais nous nous amusons tout aussi intensément. Vous désirez donner un nouvel essor à votre carrière? Cliquez ici pour voir toutes nos nouvelles offres d’emploi actuellement offertes! http://jamindustries.com/careers/
Prêt à vous joindre à notre équipe? Voici pourquoi nous formons une grande et heureuse JAMille…
Nous prenons soin de votre santé – nous offrons une vaste gamme d’avantages sociaux tels l’assurance pour soins de santé et dentaire, soins de la vue, assurance vie et assurance pour invalidité de courte et longue durée ainsi qu’un généreux ensemble d’incitatifs pour le bien-être et un programme d’aide aux employés.
Nous donnons beaucoup d’importance à un juste équilibre travail vie et nous proposons un milieu de travail détendu et agréable
Un calendrier d’activités sociales vivant …il y a toujours quelque chose pour chacun !!
Notre cafétéria subventionnée sur place traite aux petits oignons le gourmet en chacun de nous. On offre plein de bonnes choses santé (et aussi pas tellement santé)
De généreux rabais aux employés sur tout notre alléchant matériel
Un emplacement pratique avec accès à un stationnement gratuit
La possibilité d’apprendre de façon continue
Sans oublier de mentionner la chance de travailler au sein d’une équipe de grand talent, une équipe couronnée de succès!
Venez vous éclater avec nous …nous sommes continuellement à la recherche de personnes ingénieuses, sûres d’elles et n’ayant pas peur de relever des défis!
Nous recherchons présentement: Assistant (s) – Achat
L’assistant apporte du soutien opérationnel à l’acheteur principal qui lui doit interagir avec les fournisseurs un peu partout à travers le monde. Vous serez aussi responsable d’assister les clients ou nos représentants aux ventes lorsque requis.
En tant que maillon dans notre chaine d’approvisionnement, vous serez responsable de:
Assister le gestionnaire des achats pour les opérations quotidiennes
Offrir du soutien dans la préparation des prévisions
Saisir des données
Offrir parfois du service à la clientèle; résoudre les problèmes par téléphone ou par courrier électronique.
Accomplir d’autres tâches pertinentes, tel que requis
Horaire de travail (lundi-vendredi 8h30-17h30)
Ce que nous recherchons:
La maitrise des programmes de la Suite Microsoft Office y compris Excel;
De la précision et de l’aisance à travailler avec les chiffres;
La capacité d’assimiler beaucoup d’information provenant de diverses sources;
Exceller en communications (écrites / verbales) et de l’entregent;
La capacité démontrée du sens de l’organisation et du suivi;
La capacité démontrée à travailler dans un environnement au rythme trépidant et dynamique;
La capacité démontrée à travailler harmonieusement au sein d’une équipe aussi bien que de façon autonome;
L’ouverture d’esprit pour porter assistance à des projets sans liens directs (par ex. marketing, salons commerciaux, etc.)
Porter une grande attention aux moindres détails ;
Bilinguisme un atout.