Finance & Sales Administrator/Administrateur de finances et des ventes

ABOUT US:

Haivision, a leader in enterprise video, is a profitable private company, based in Montreal and Chicago, with offices worldwide. Recipient of the Deloitte Fast 500 award, perennial multi-award winner of Streaming Media’s Best-Of categories and recently featured in the Gartner Magic Quadrant, Haivision is a company committed to excellence and innovation. Haivision’s video solutions can be found in Fortune 500 companies, major broadcast rooms world-wide, military and government applications, and large house of worship. Haivision distributes its products through value-added resellers, system integrators, distributors, and OEMs worldwide.

ABOUT YOU:

We are currently looking for an enthusiastic person to cover a one year maternity leave. The Finance & Sales Administrator is responsible for order entry processing, carrying out accounting and accounts receivable functions.

Tasks and Responsibilities

Order Entry
• Entering and updating orders in Accpac, as per company policies & procedures
• Respond to questions & issues as they arise regarding orders, shipping, special terms & conditions, etc.
• Prepare Proforma invoices and other special documents, as required
• Process invoices
• Process credits & equipment returns

Accounts Receivable
• Process deposits in Accpac
• Perform weekly collection calls
• Update account information in Accpac
• Process credit applications for US & International customers

Accounting
• Bank reconciliation

Professional and Personal Requirements

• DEC in a relevant field.
• 2 years’ experience in a similar position or office environment.
• Knowledge of Accpac, an asset.
• Intermediate proficiency with Microsoft Office (Excel, Outlook, PowerPoint, Word).
• Excellent spoken and written communication skills in both English and French.
• Previous experience in accounting, order processing and/or invoicing, an asset.
• Willingness to pitch in and help when necessary.
• Ability to perform and excel in a fast-paced environment.
• High level of professionalism and punctuality.
• Ability to work effectively both in a team environment and independently.
• Ability to multi-task, with adaptability & flexibility to change.

Benefits

• Competitive base salary.
• Free Parking.
• Unlimited cappuccino!
• Great work environment & other perks!
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À PROPOS DE NOUS

Haivision, leader dans la vidéo d’entreprise, est une compagnie privée rentable, basée à Montréal et à Chicago, avec des bureaux dans le monde entier. Récipiendaire du prix Deloitte Fast 500, gagnant des prix multiples perpétuels des catégories Streaming Media Best-Of et récemment présentés dans le Gartner Magic Quadrant, Haivision est une entreprise engagée dans l’excellence et l’innovation. Les solutions vidéo de Haivision se trouvent dans les entreprises Fortune 500, les grandes salles de diffusion dans le monde entier, les applications militaires et gouvernementales et la grande maison de dévotion. Haivision distribue ses produits par des revendeurs à valeur ajoutée, des intégrateurs de systèmes, des distributeurs et des équipementiers dans le monde entier.

AU PROPOS DE VOUS

Nous sommes actuellement à la recherche de quelqu’un qui est enthousiaste pour couvrir un congé de maternité d’un an. L’administrateur des finances et des ventes est responsable du traitement des commandes, de l’exécution des fonctions comptables et des comptes clients.

Tâches et responsabilités

Le traitement des commandes
• Entrez et mettre à jour des commandes dans Accpac, conformément aux politiques et procédures de l’entreprise
• Répondre aux questions et aux problèmes concernant les commandes, les expéditions, les conditions spéciales, etc.
• Préparer des factures « Proforma » et d’autres documents spéciaux, au besoin
• Traiter les factures
• Traiter des crédits et retours d’équipement

Comptes débiteurs
• Traiter les dépôts dans Accpac
• Effectuer des appels de collecte hebdomadaires
• Mettre à jour les informations de compte dans Accpac
• Traiter les demandes de crédit pour les clients américains et internationaux

Comptabilité
• Rapprochement bancaire

Exigences professionnelles et personnelles

• DEC dans un domaine pertinent.
• 2 ans d’expérience dans un poste ou un environnement de travail similaire.
• Connaissance d’Accpac, un atout.
• Compétence intermédiaire avec Microsoft Office (Excel, Outlook, PowerPoint, Word).
• Excellentes compétences en communication orale et écrite en anglais et en français.
• Expérience antérieure en comptabilité, traitement des commandes et/ou facturation, un atout.
• Volonté de présenter et d’aider si nécessaire.
• Capacité à performer et à exceller dans un environnement en évolution rapide.
• Haut niveau de professionnalisme et de ponctualité.
• Capacité à travailler efficacement en équipe et d’une manière indépendante.
• Capacité à effectuer plusieurs tâches, avec adaptabilité et flexibilité pour changer.

Avantages

• Salaire compétitif.
• Stationnement gratuit.
• Tout le cappuccino que vous pouvez boire !
• Fais partie d’une compagnie dynamique en pleine croissance et plus d’autre avantage !

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