Events Marketing Coordinator/Coordonnateur d’événements marketing
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ABOUT US:
Haivision, a leader in enterprise video, is a profitable private company, based in Montreal and Chicago, with offices worldwide. Recipient of the Deloitte Fast 500 award, perennial multi-award winner of Streaming Media’s Best-Of categories and recently featured in the Gartner Magic Quadrant, Haivision is a company committed to excellence and innovation. Haivision’s video solutions can be found in Fortune 500 companies, major broadcast rooms world-wide, military and government applications, and large house of worship. Haivision distributes its products through value-added resellers, system integrators, distributors, and OEMs worldwide.
ABOUT YOU:
Are you looking to be part of an exciting and growing company?! We are seeking an energetic and detail-oriented person to manage a busy schedule of trade shows and events.
As part of the marketing team, you will collaborate with internal teams to plan and arrange Haivision’s global trade shows and events.
The successful candidate will have 1 to 3 years’ experience in event planning or related field with a focus on business administration. Exceptional communication skills, both written and verbal are required. Ability and willingness to travel globally is necessary.
Tasks and Responsibilities
• Planning and executing trade show logistics
• Maintaining and updating an events planning calendar
• Planning, managing and reporting event budgets and results
• Collaborating with team members to identify promotional activities
• Recommending and arranging promotional items
• Working with vendors
• Maintaining proper brand execution
• Organizing and arranging printed and digital event materials
• Coordinating demo equipment and marketing materials shipping logistics
Professional and Personal Requirements
• 1 to 3 years’ experience in marketing, logistics or business administration
• Ability to perform and excel in a fast-paced environment
• Exceptional communication skills, both written and verbal
• Proficiency with MS Office (Excel, Outlook, PowerPoint, Word)
• Capable to act on own initiative, exercise good judgment and manage expectations
• Ability to work effectively both in a team environment and independently
• Proven problem solving skills
• Enthusiasm, with a high level of motivation and creativity
• Able to travel globally up to 30%
Benefits
• Competitive base salary.
• Healthcare and dental coverage.
• Free Parking.
• Unlimited cappuccino!
• Great work environment & other perks!
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À PROPOS DE NOUS
Haivision, leader dans la vidéo d’entreprise, est une compagnie privée rentable, basée à Montréal et à Chicago, avec des bureaux dans le monde entier. Récipiendaire du prix Deloitte Fast 500, gagnant des prix multiples perpétuels des catégories Streaming Media Best-Of et récemment présentés dans le Gartner Magic Quadrant, Haivision est une entreprise engagée dans l’excellence et l’innovation. Les solutions vidéo de Haivision se trouvent dans les entreprises Fortune 500, les grandes salles de diffusion dans le monde entier, les applications militaires et gouvernementales et la grande maison de dévotion. Haivision distribue ses produits par des revendeurs à valeur ajoutée, des intégrateurs de systèmes, des distributeurs et des équipementiers dans le monde entier.
AU PROPOS DE VOUS
Cherchez-vous à faire partie d’une entreprise qui est passionnante et qui est en pleine croissance?! Nous recherchons quelqu’un qui est énergique et soucieux des détails qui pourraient gérer un horaire chargé de salons professionnels et d’événements.
En tant que membre d’équipe marketing, vous collaborerez avec des équipes internes pour planifier et organiser les salons professionnels et événements commerciaux mondiaux de Haivision.
Le candidat retenu aura 1 à 3 ans d’expérience en planification d’événements ou dans un domaine connexe, en particulier dans le domaine de l’administration des affaires. Des compétences de communication exceptionnelles, écrites et verbales, sont requises. La capacité et la volonté de voyager à l’échelle mondiale sont nécessaires.
Tâches et responsabilités
• Planification et exécution des logistiques de salons professionnels
• Maintenir et mettre à jour un calendrier de planification des événements
• Planification, gestion et rapport des budgets et des résultats des événements
• Collaborer avec les membres de l’équipe pour identifier les activités promotionnelles
• Recommander et organiser des articles promotionnels
• Travailler avec des fournisseurs
• Maintenir une exécution correcte de la marque
• Organiser des documents d’événement imprimés et digitaux
• Coordination de matériel de démonstration et des logistiques d’expédition de matériel de marketing
Exigences professionnelles et personnelles
• 1 à 3 ans d’expérience dans le marketing, la logistique ou l’administration des affaires
• Capacité à performer et à exceller dans un environnement en évolution rapide
• Compétences exceptionnelles en communication écrite et verbale
• Compétences de MS Office (Excel, Outlook, PowerPoint, Word)
• Capable d’agir de sa propre initiative, de faire preuve de jugement et de gérer les attentes
• Capacité à travailler efficacement en équipe et d’une manière indépendante
• Compétences éprouvées en résolution de problèmes
• Enthousiasme, avec un haut niveau de motivation et de créativité
• Capable de voyager globalement jusqu’à 30 %
Avantages
• Salaire compétitif.
• Soins de santé et soins dentaires.
• Stationnement gratuit.
• Tout le cappuccino que vous pouvez boire !
• Fais partie d’une compagnie dynamique en pleine croissance et plus d’autre avantage !