Head Chef / Chef de Cuisine

Mount Royal Tennis Club Is Currently In Search Of:
Head Chef
Job Description:
The ideal candidate must understand the nuances of private club services and respect club traditions while providing new and creative culinary ideas. He/she must strive for excellence with respect to member dining experience.
The Chef will be responsible for the day to day culinary operations at the M.R.T.C. He/she will develop and execute all initiatives surrounding the successful management of the kitchen operation, including but not limited to:
1. Budgeting
2. Planning the different menus
3. The kitchen and staff
4. Food production and prep
5. Storage & inventory control 6. Safety & sanitation
7. Staffing & scheduling for the kitchen operation
8. Logistics and planning for special events, private functions, weekly BBQs and other.
Candidate Experience & Qualification Requirements
• A minimum of 3 years experience as a Head Chef in private club atmosphere (or other high-end hospitality outlet, e:g hotel) or equivalent.
• Excellent culinary abilities with exceptional creatives skills.
• Ability to adhere to food service policies, procedures and safety/ sanitary standards.
• Strong command of banquet operations for 50-125 guests.
• Experience with purchasing and inventory and cost control systems.
• Proven success with guest satisfaction, cost management, menu planning and development and budget preparation.
• Must manage food and labor cost in accordance with seasonal budget targets.
• Must possess excellent communication skills, both written and verbal.
• Bilingual in both English & French
• Must be able to delegate and follow direction all while working as part of a team oriented system.
• Must demonstrate quality leadership skills and integrity, with a proven track record in team management and training / coaching skills
• Comfortable with members and staff interaction while social respecting social boundaries
• Must have a strong sense of ethics and professionalism.
• Strong efficiency in computer operating systems (Point of sales) and software such as Microsoft Excel, Word and Power Point.
The Successful candidate will work well under pressure, be organized with his/her task list, demonstrate selfmotivated attitude and be active in problem solving.
They will be able to accommodate the Club’s seasonal calendar by having a flexible schedule.
Educational Qualifications:
Culinary Degree or equivalent experience working under qualified chefs.
Other:
The Chef will be employed for a term of 7 months (April 1st to October 31st).
Salary in the range of $35,000 to $45,000.
Please forward your CV to: info@mountroyaltennis.com

Le Club de tennis Mont-Royal est à la recherche d’un Chef de cuisine.
Description du poste et tâches:
Le candidat / la candidate idéal(e) doit savoir manœuvrer dans un environnement de club privé en respectant les traditions du Club et ce, tout en apportant des idées nouvelles quant à la créativité gastronomique.
Le chef de cuisine sera responsable des opérations culinaires quotidiennes et devra travailler conjointement avec le gérant et optimiser le rendement et fonctionnement de la cuisine, incluant, entre autres, les tâches liées aux opérations suivantes:
9. Gestion du budget
10. Planification des menus pour la saison
11. Gestion de la cuisine
12. Préparation culinaire
13. Entreposage et inventaires
14. Hygiène et salubrité
15. Gestion du personnel de cuisine ainsi que des horaires
16. Logistique de soirées thématiques, d’événements privés, de BBQ hebdomadaires et autres.
Expérience et autres qualifications requises :
Le candidat ou la candidate doit:
• avoir un minimum de 3 ans d’expérience comme chef de cuisine dans un club privé ou dans un établissement hôtelier haut de gamme ou équivalence.
• avoir d’excellentes compétences culinaires et un sens créatif exceptionnel.
• être capable de se conformer aux normes de restauration, ainsi qu’aux procédures et normes liées à la sécurité, l’hygiène et la salubrité alimentaire.
• être capable de maîtriser de la planification d’événements spéciaux pour 50 à 125 convives.
• avoir de l’expérience quant aux achats et l’inventaire, ainsi que les systèmes de contrôle de coûts.
• savoir combler sa clientèle.
• avoir de l’expérience dans l’élaboration de menus, la préparation de budget et la gestion des coûts.
• déterminer les coûts d’approvisionnement et de main-d’œuvre en fonction des cibles budgétaires saisonnières.
• Doit, au besoin, être capable de former les nouveaux venus dans son équipe. • posséder d’excellentes compétences de communicateur, tant à l’écrit qu’à l’oral.
• être bilingue – anglais et français. • savoir déléguer et suivre des consignes tout en ayant un excellent esprit d’équipe.
• pouvoir faire preuve d’intégrité et de professionalisme.
• Avoir de bonnes connaissances des systèmes d’exploitation (Point of Sales) et des logiciels tels Microsoft Excel, Word et PowerPoint.
De plus, nous recherchons une personne pouvant travailler sous pression tout en étant bien organisé, capable de gérer une équipe de soutien. Elle devra aussi savoir adapter son horaire selon les exigences du Club.
Études:
Certificat d’études en arts culinaires ou expérience équivalente sous la supervision de chefs de renommée.
Autres :
Contrat – Mandat de 7 mois (du 1er Avril au 31 Octobre). Salaire variant entre 35,000-45,000$, selon expérience.
Envoyer CV à l’adresse suivante : info@mountroyaltennis.com

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